Wiadomości logistyczne od TELS GLOBAL
Presja cenowa w europejskiej branży transportowej rośnie
Ponieważ flota samochodów ciężarowych się obecnie zmniejsza, w krótkim terminie wolumeny nie będą już dostępne, jeśli rynek zacznie się ożywiać. Efektem tego procesu może być gwałtowny wzrost cen na rynku spot i niedobór pojemności ładunkowych.
Inwestycje zagranicznych firm w Niemczech spadły do najniższego poziomu od dziesięciu lat
Badanie instytutu IW wykazało, że inwestycje zagranicznych firm w Niemczech w zeszłym roku były najniższe od dziesięciu lat, ponieważ u największej gospodarki Europy pojawiły się obawy przed deindustrializacją.
TELS GLOBAL: Chiński eksport ogranicza perspektywy producentów z innych krajów
Starając się minimalizować ryzyko utraty rynków zachodnich, Chiny będą wzmacniać rygorystyczną politykę ekspansji eksportowej na rynki Rosji i krajów globalnego Południa.
Stawki przewozów kontenerowych spadły do „niezrównoważonego poziomu”
Globalny rynek przewozów kontenerowych w najbliższych latach stanie w obliczu nadmiernej przepustowości, a stawki spadły do niezrównoważonego poziomu, powiedział dyrektor generalny grupy Vincent Clerc na dorocznym zgromadzeniu akcjonariuszy grupy.
Tanie produkty z Chin „szokują” światową gospodarkę
20 lat temu gospodarka światowa doświadczyła „chińskiego szoku” – gwałtownego napływu tanich produktów z Chin. Ekonomiści twierdzą, że sytuacja może wkrótce się powtórzyć, ponieważ Pekin zwiększa eksport, aby ożywić swoją gospodarkę.
TELS GLOBAL is certified according to the IFS Logistics standard
IFS Logistics applies to all logistics areas, such as delivery by truck, rail or ship, and all types of food and non-food products, regardless of whether they must be transported at freezing temperatures, refrigerated or non-refrigerated.
Tendencja do zwiększania zakupów i sprzedaży w infrastrukturze portowej
PwC podkreśla, że niektóre kierunki europejskie pozostają atrakcyjne, o czym świadczy wejście MSC do operatora portu w Hamburgu HHLA, jednak ogólnie znaczenie azjatyckiego obszaru handlu wzrasta, podczas gdy w Europie spada.
Stawki za dostawę kontenera Azja-Europa spadły o 20–25% miesięcznie
Zwiększenie długości rejsów, które wcześniej odbywały się przez Kanał Sueski, a obecnie wokół Afryki, nie rozwiązało problemu nadpodaży na światowym rynku przewozów kontenerowych.
13 organizacji transportu drogowego przeciwko Austrii
Organizacje z całej Europy, w tym z Austrii, podkreślają, że liczba jednostronnych ograniczeń tranzytowych nałożonych przez rząd austriacki stale rośnie na przestrzeni lat.
Uruchomiono nowe saudyjskie przewozy feederowe na Morzu Czerwonym
Flota firmy obejmuje obecnie dwa niebędące jej własnością statki feederowe o ładowności 2500 TEU, pływające między Arabią Saudyjską, Jordanią i Egiptem, a także statek o ładowności 750 TEU obsługujący Sudan z Dżuddy.
Polscy rolnicy planują protestować do 30 kwietnia
Rolnicy w Polsce protestują od wielu tygodni. Okresowo utrudniają ruch na autostradach, podjeżdżając na nie maszynami rolniczymi, blokując ruch na przejściach dla pieszych.
Branża transportowa Unii Europejskiej zmniejszyła się, ale istnieją zachęcające prognozy
Analitycy Transport Intelligence spodziewają się średniej rocznej stopy wzrostu w latach 2023–2027 na poziomie 1,7%.
Niemiecki rząd nie liczy na szybkie ożywienie gospodarcze
Niemiecki rząd spodziewa się, że w tym roku gospodarka wzrośnie o 0,2%, znacznie mniej niż wcześniej prognozowano (na poziomie 1,3%), gdyż słaby popyt światowy, niepewność geopolityczna i utrzymująca się wysoka inflacja osłabiają nadzieje na szybkie ożywienie.
Obroty w największym porcie kontenerowym w Europie spadły w 2023 roku o 7%
W porównaniu do roku 2021 – przed eskalacją kryzysu na Ukrainie i zaostrzeniem reżimu sankcji wobec Rosji, co miało bolesny wpływ na europejską gospodarkę – port stracił 12%, czyli prawie 2 mln TEU rocznych obrotów.
Komisja Europejska obniżyła prognozę wzrostu strefy euro na 2024 rok
Gospodarka strefy euro będzie w tym roku rosła wolniej, niż oczekiwano wcześniej. Komisja Europejska prognozuje, że produkt krajowy brutto w 20 krajach stosujących euro wzrośnie w 2024 roku zaledwie o 0,8%, a nie o 1,2%, jak oczekiwano w listopadzie ubiegłego roku (ale nadal będzie powyżej wzrostu wynoszącego 0,5% w 2023 roku).
Maersk zrezygnuje z tras przez Morze Czerwone, prawdopodobnie do III kwartału
W wyniku ataków na Morzu Czerwonym czas dostawy towarów z Azji do Europy wydłużył się o 10–15 dni, a koszt transportu – o 400%.
OECD: Wzrost światowego PKB spowolni, prognozy obniżone dla strefy euro
Wzrost światowego PKB w 2024 roku spowolni do 2,9% z 3,1% odnotowanych na koniec 2023 roku. Według nowej prognozy Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), w 2025 roku wzrost wyniesie 3%.
Transport drogowy w Europie: wzrost stawek kontraktowych przy jednoczesnym spadku stawek spotowych
Jak wynika z najnowszego raportu porównawczego rozwoju stawek transportu drogowego w Europie przygotowanego przez analityków Transport Intelligence i Upply, w czwartym kwartale 2023 roku stawki spotowe w Europie nadal spadały poniżej poziomów kontraktowych.
Największy na świecie port Szanghaj zwiększył w styczniu przeładunek kontenerów o 18%
Popyt na transport kontenerowy był w ubiegłym roku o 0,3% wyższy niż rok wcześniej po spadku o ponad 4% w 2022 roku.
Następuje znaczny spadek transportu kolejowego między UE a Chinami
W 2024 roku Chiny najprawdopodobniej utracą status głównego partnera handlowego Niemiec, który miały niezmiennie od 2016 roku.