Wiadomości logistyczne od TELS GLOBAL

OECD prognozuje spowolnienie w zachodnich gospodarkach

OECD prognozuje spowolnienie w zachodnich gospodarkach

W ciągu najbliższych dwóch lat światowa gospodarka będzie rosła wolniej niż w 2022 roku (3,2%). W ciągu najbliższych dwóch lat będzie to odpowiednio 2,6% i 2,9%.

W Polsce rozwija się działalność przeciwko firmom transportowym z kapitałem rosyjskim i białoruskim

W Polsce rozwija się działalność przeciwko firmom transportowym z kapitałem rosyjskim i białoruskim

Ponad 200 ciężarówek wyjechało na obwodnicę pod Warszawą, komplikując ruch, by sprzeciwić się pracy firm transportowych w Polsce i domagać się zakazu wjazdu do kraju przyczep i naczep z rosyjskimi i białoruskimi tablicami rejestracyjnymi, oraz przywrócenia zezwoleń dla ukraińskich przewoźników - podało w środę 22 marca radio RMF.

Spadek stawek za transport drogowy towarów w Europie na początku roku jest zjawiskiem przejściowym

Spadek stawek za transport drogowy towarów w Europie na początku roku jest zjawiskiem przejściowym

Koszty transportu drogowego w Europie wzrosły o 13% w 2022 roku - wynika z raportu cyfrowego spedytora Sennder opartego na taryfach, które płaci swoim przewoźnikom. Rok 2023 przyniósł jednak inną tendencję...

Polska rozpoczyna kontrole firm transportowych z kapitałem rosyjskim i białoruskim

Polska rozpoczyna kontrole firm transportowych z kapitałem rosyjskim i białoruskim

Do kontroli wytypowano 60 firm, których siedziby znajdują się w Białymstoku, Białej Podlaskiej, Częstochowie, Wrocławiu i Poznaniu.

Stawki morskie w Azji do Europy są już 2-3 razy niższe, niż przed kryzysem

Stawki morskie w Azji do Europy są już 2-3 razy niższe, niż przed kryzysem

Indeks frachtowy Drewry WCI, który śledzi dynamikę kontenerowych stawek spotowych, w pierwszych dwóch miesiącach 2023 roku spadł o 12,9%.

Stawki za fracht lotniczy spadają, jednak nie wrócą do poziomu sprzed kryzysu

Stawki za fracht lotniczy spadają, jednak nie wrócą do poziomu sprzed kryzysu

Średnia stawka spotowego frachtu lotniczego wyniosła 2,73 USD za kg - o 35% mniej niż rok wcześniej, ale o 52% więcej niż w 2019 r.

Chiński eksport samochodowy przenosi się do transportu kontenerowego

Chiński eksport samochodowy przenosi się do transportu kontenerowego

Niedobór pojemności floty dedykowanej do przewozu samochodów, oraz niższe stawki frachtu kontenerowego prowadzą do wzrostu udziału transportu kontenerowego w chińskim eksporcie pojazdów.

Kurczący się popyt i załamujące się stawki: zagrożenia dla rynku żeglugi kontenerowej

Kurczący się popyt i załamujące się stawki: zagrożenia dla rynku żeglugi kontenerowej

Maersk umieścił załamanie się rynku żeglugi kontenerowej na szczycie listy zagrożeń, z którymi branża będzie musiała się zmierzyć w 2023 roku.

"Anomalie" handlowe obnażają nieskuteczność sankcji wobec Rosji

"Anomalie" handlowe obnażają nieskuteczność sankcji wobec Rosji

Brytyjska firma badawcza Euromonitor International wykryła "anomalie" handlowe w krajach WNP, które mogą wskazywać na prawdopodobny reeksport niektórych europejskich towarów do Rosji.

Stawki za czasowy czarter kontenerowców spadły o 8% w styczniu

Stawki za czasowy czarter kontenerowców spadły o 8% w styczniu

Stawki za czasowy czarter kontenerowców spadały przez 11 kolejnych miesięcy, ale jak dotąd pozostają średnio o 60% powyżej poziomów z końca „przedpandemicznego” roku 2019 r.

Obroty cargo żeglugi powietrznej spadły o 8% w 2022 r. i spadną w przyszłym roku

Obroty cargo żeglugi powietrznej spadły o 8% w 2022 r. i spadną w przyszłym roku

Według Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA), globalne podróże lotnicze wzrosły w ubiegłym roku o 64,4% w porównaniu z rokiem 2021 (w pasażerokilometrach, RPK).

Globalny rynek przewozów kontenerowych kurczy się o prawie 4%

Globalny rynek przewozów kontenerowych kurczy się o prawie 4%

Według danych serwisu statystycznego Container Trade Statistics globalny rynek żeglugi kontenerowej spadł w ubiegłym roku o 3,9% (do 173,7 mln TEU), tym nie mniej pozostaje o 2% powyżej poziomu "sprzed kryzysu" 2019 roku.

MFW koryguje prognozy dla gospodarki światowej

MFW koryguje prognozy dla gospodarki światowej

Międzynarodowy Fundusz Walutowy poprawił swoją prognozę wzrostu globalnego PKB w 2023 roku o 0,2 punktu procentowego do 2,9% (w 2022 roku wzrost wyniósł 3,4%).

Embargo na rosyjskie produkty naftowe stwarza ryzyko dla europejskich kierowców ciężarówek

Embargo na rosyjskie produkty naftowe stwarza ryzyko dla europejskich kierowców ciężarówek

Embargo na dostawy morskie rosyjskich produktów naftowych do UE (od 5 lutego) stwarza zagrożenia dla większości europejskich kierowców ciężarówek i dla 40% zmotoryzowanych, z powodu możliwych niedoborów i wyższych cen oleju napędowego - oceniają analitycy The New York Times.

Ruch Nowego Jedwabnego Szlaku do oraz z Europy zmniejszył się o 38%

Ruch Nowego Jedwabnego Szlaku do oraz z Europy zmniejszył się o 38%

Spadek ilości ładunków jest wynikiem światowego kryzysu energetycznego i produkcyjnego, oraz wewnętrznych ograniczeń w Chinach spowodowanych wzrostem liczby przypadków COVID-19.

Koszty frachtu lotniczego w styczniu spadły o 15% rok do roku

Koszty frachtu lotniczego w styczniu spadły o 15% rok do roku

Według Xeneta stawki frachtu lotniczego w połowie stycznia br. były średnio o 15% niższe, niż na początku roku ubiegłego, jednak nadal utrzymują się znacznie powyżej poziomów sprzed kryzysu 2019 r.

Popyt konsumentów zmienia się globalnie, przewoźnicy odwołują rejsy

Popyt konsumentów zmienia się globalnie, przewoźnicy odwołują rejsy

Wzrost liczby odwołanych rejsów na stronach usług kontenerowych wskazuje na niepokojący trend w popycie konsumenckim - ostrzegają analitycy.

Tureccy operatorzy feederowi zaczynają wieść prym na Morzu Czarnym

Tureccy operatorzy feederowi zaczynają wieść prym na Morzu Czarnym

Tureccy operatorzy feederowi zdobywają udział w rynku żeglugi kontenerowej na Morzu Czarnym, równoważąc spadek aktywności większości głównych operatorów.

Bezpieczeństwo biznesowe klientów TELS GLOBAL jest pod należytą ochroną

Bezpieczeństwo biznesowe klientów TELS GLOBAL jest pod należytą ochroną

W grudniu 2022 roku TELS GLOBAL otrzymała certyfikat ISO 28000, potwierdzając wysoki poziom bezpieczeństwa w organizacji łańcucha dostaw.

Transport wokół Afryki staje się tańszy niż przez Kanał Sueski

Transport wokół Afryki staje się tańszy niż przez Kanał Sueski

Według obliczeń Alphaliner, koszty bunkrowania dla rejsu non-stop Rotterdam-Singapur wokół południowego krańca Afryki wynoszą od 390 000 do 440 000 dolarów, podczas gdy przejście przez Kanał Sueski kosztuje około miliona dolarów dla statku klasy Megamax.