Wiadomości logistyczne od TELS GLOBAL

Obroty kontenerowe w największym europejskim porcie wznowiły wzrost w III kwartale

Obroty kontenerowe w największym europejskim porcie wznowiły wzrost w III kwartale

Obrót kontenerowy w porcie Rotterdam, który obsługuje około jednej trzeciej wszystkich kontenerów obsługiwanych przez północnoeuropejskie huby, wznowił wzrost w trzecim kwartale, pomimo prawie całkowitego wstrzymania handlu kontenerowego z Rosją.

Serwisy morskie zmniejszają podaż, ale stawki wciąż spadają

Serwisy morskie zmniejszają podaż, ale stawki wciąż spadają

Według danych Sea-Intelligence, po festiwalu Golden Week („Złoty tydzień”) w Chinach przewoźnicy morscy na trzy tygodnie ograniczyli, poprzez odwołanie części rejsów, swoją ofertę o 26-31% na korytarzu żeglugowym na Pacyfiku i o 19-27% na trasach z Azji do Europy Północnej.

Ceny paliw w Europie gwałtownie wzrosły

Ceny paliw w Europie gwałtownie wzrosły

Na początku października nastąpił skokowy wzrost cen paliw na polskich stacjach benzynowych. Według wyliczeń BM Reflex, średnia cena detaliczna oleju napędowego wyniosła 7,6 zł za litr. Oznaczało to średnią podwyżkę o 34 grosze na litrze tygodniowo.

Szefowie Banku Światowego i MFW mówią o ryzyku globalnej recesji

Szefowie Banku Światowego i MFW mówią o ryzyku globalnej recesji

Światową gospodarkę może czekać recesja w przyszłym roku, oświadczył prezes Banku Światowego David Malpass podczas wspólnej dyskusji z szefową Międzynarodowego Funduszu Walutowego (MFW) Kristalliną Georgievą, podał Reuters. Georgiewa zgodziła się z nim.

Działalność gospodarcza w UE wskazuje na wejście w recesję

Działalność gospodarcza w UE wskazuje na wejście w recesję

Aktywność biznesowa w strefie euro nadal spada - wskaźnik composite PMI według S&P Global wyniósł we wrześniu 48,2 pkt. wobec 48,9 pkt. miesiąc wcześniej (najniższy od 20 miesięcy).

Blokada rafinerii we Francji zagraża łańcuchom dostaw

Blokada rafinerii we Francji zagraża łańcuchom dostaw

Wielodniowy protest francuskich związków zawodowych branży paliwowej sieje spustoszenie w całym kraju. Przewoźnicy ostrzegają przed zakłóceniami w łańcuchu dostaw, zwłaszcza jeśli chodzi o transport świeżych produktów.

Spotowe i kontraktowe morskie stawki frachtu są prawie niezależne od siebie

Spotowe i kontraktowe morskie stawki frachtu są prawie niezależne od siebie

Dynamiczny spadek na kontenerowym rynku spotowym nie ma jeszcze większego wpływu na rynek kontraktowy. Indeks XSI długoterminowych stawek frachtu kontenerowego spadł we wrześniu tylko o 1,1%, natomiast złożony indeks spotowy Drewry WCI spadł w ciągu miesiąca o jedną trzecią.

Prognoza stawek w międzynarodowym transporcie drogowym na lata 2023-25

Prognoza stawek w międzynarodowym transporcie drogowym na lata 2023-25

Departament marketingu TELS GLOBAL opracował prognozę stawek na przewozy drogowe FTL z/do/wewnątrz UE na lata 2023-25. Raport wskazuje, że prognozowanie w obecnej sytuacji globalnego kryzysu ma bardzo niską dokładność.

Z Chin do Europy fracht morski trwa średnio 3 miesiące

Z Chin do Europy fracht morski trwa średnio 3 miesiące

94 dni - to średni czas przewozu ładunków drogą morską z Chin do Europy. Przed pandemią było to mniej niż 60 dni.

Zagraniczny biznes transportowy "przejmuje" Europę

Zagraniczny biznes transportowy "przejmuje" Europę

Boom na zagranicznych przedsiębiorców w Europie rozpoczął się w maju, a z każdym miesiącem zarówno kierowców jak i firm transportowych z zagranicy wciąż przybywa. 95% przedsiębiorców, którzy założyli działalność w Europie, rozwinęło branżę transportową w swoim kraju.

Stawki morskie spadają. Do jakiego poziomu doprowadzi ten spadek?

Stawki morskie spadają. Do jakiego poziomu doprowadzi ten spadek?

Obecna wartość indeksu stawek Clarksons wynosi 246 punktów, czyli ponad cztery razy więcej niż średnia z 2019 roku. W minionym tygodniu indeks stracił jednak jednorazowo 26%.

Niemcy zajmują drugie miejsce na świecie i pierwsze w Europie pod względem utraty ładunków spowodowanych przestępstwami

Niemcy zajmują drugie miejsce na świecie i pierwsze w Europie pod względem utraty ładunków spowodowanych przestępstwami

Najnowsza analiza przestępczości związanej z handlem towarami w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, przeprowadzona przez stowarzyszenie na rzecz bezpieczeństwa transportu TAPA, wskazuje, że zdecydowana większość strat w łańcuchu dostaw koncentruje się w 10 krajach.

Pojemność floty kontenerowej w 2025 roku ma wzrosnąć o 30% w porównaniu do okresu sprzed pandemii

Pojemność floty kontenerowej w 2025 roku ma wzrosnąć o 30% w porównaniu do okresu sprzed pandemii

Według Clarksonsa portfel zamówień na kontenerowce zaczął szybko rosnąć w drugiej połowie 2020 roku, a w połowie 2022 roku zbliżał się do 900 statków o pojemności ponad 7 mln TEU.

Niedobór kierowców w Europie wzrośnie o 40% w 2022 r.

Niedobór kierowców w Europie wzrośnie o 40% w 2022 r.

Według najnowszego raportu IRU, w 2021 roku w Europie pozostawało 425 000 wolnych miejsc pracy dla kierowców ciężarówek. W 2021 roku liczba takich wakatów wzrosła o 41% w stosunku do 2020 roku.

Moody's pogarsza prognozę wzrostu globalnego PKB w latach 2022-23

Moody's pogarsza prognozę wzrostu globalnego PKB w latach 2022-23

Moody's szacuje, że globalny PKB wzrośnie o 2,5% w 2022 r. i 2,1% w 2023 r. Wcześniej agencja spodziewała się, że w 2022 roku PKB wzrośnieo 3,1%, a w 2023 roku o 2,9%.

Linie lotnicze odwołują loty do wiosny

Linie lotnicze odwołują loty do wiosny

Braki kadrowe, strajki i ogólny chaos komunikacyjny zmusiły wiele linii lotniczych do odwołania zaplanowanych lotów.

Międzynarodowy drogowy transport towarowy w Polsce: eksport rośnie szybciej niż import

Międzynarodowy drogowy transport towarowy w Polsce: eksport rośnie szybciej niż import

Pierwsze półrocze 2022 roku było generalnie dość dobre dla przewoźników drogowych w Polsce. W okresie styczeń-maj br. z RP do krajów UE wyeksportowano drogą lądową 26392 tys. ton towarów, czyli o 10,1% więcej, niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Import z krajów UE wyniósł 22964 tys. ton - wzrost o 4,9%.

Wskaźniki gospodarcze w strefie euro przyjęły negatywne wartości

Wskaźniki gospodarcze w strefie euro przyjęły negatywne wartości

Indeks nastrojów gospodarczych w strefie euro (ESI) spadł w sierpniu do 97,6 pkt. Jeszcze w czerwcu dane zarówno dla strefy euro, jak i krajów UE znajdowały się w strefie dodatniej (103,5 i 101,8 pkt ), na początku roku wskaźnik ten znajdował się powyżej 112 pkt.

Największe porty Europy zmniejszają obroty kontenerowe z wyjątkiem Hamburga

Największe porty Europy zmniejszają obroty kontenerowe z wyjątkiem Hamburga

Całkowity obrót kontenerowy w czterech głównych portach skandynawskich - Antwerpia-Brugia, Rotterdam, Brema/Bremerhaven i Hamburg - był w pierwszych sześciu miesiącach o 4,6% niższy niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Import z UE do Rosji rozpoczął się przez Kazachstan i Turcję?

Import z UE do Rosji rozpoczął się przez Kazachstan i Turcję?

Po 24 dniu lutego 2022 r. przepływ ładunków z UE do Rosji zmniejszył się o ponad połowę. Jednocześnie istnieją dane wskazujące, że Kazachstan i Turcja stały się punktami przeładunkowymi dla europejskich ładunków w drodze do Rosji. Czy nowe schematy logistyczne rzeczywiście zrekompensowały utratę bezpośredniego handlu między Rosją, a UE?