Niedobór pojemności floty dedykowanej do przewozu samochodów, oraz niższe stawki frachtu kontenerowego prowadzą do wzrostu udziału transportu kontenerowego w chińskim eksporcie pojazdów - podaje The Loadstar.
The Loadstar przytacza dane VesselsValue, z których wynika, że koszt przewozu pojazdu na specjalistycznym statku PCTC z Szanghaju do Europy Północnej w styczniu br. był o 17% wyższy, niż średni koszt w czwartym kwartale ubiegłego roku. Stawka ta jest około 4 razy wyższa, niż koszt wysyłki kontenera na rynku spotowym.
Zaletą kontenerów jest niewątpliwie to, że można je załadować na kolej bez ryzyka przeciążenia. Specjalnie wyposażony kontener może pomieścić 3-4 pojazdy, w zależności od ich wielkości.
1 lutego operator logistyczny Chang'an Automobile Chang'an Minsheng, chiński państwowy koncern motoryzacyjny, podpisał pięcioletni kontrakt z HiSeas Autoship, spółką córką Cosco Group, na usługi kontenerowego transportu multimodalnego pojazdów Chang'an.
Od października ubiegłego roku HiSeas podpisał podobne umowy z trzema innymi chińskimi producentami samochodów: China FAW Group, Dongfeng Liuzhou Motor i SAIC Motor.