Największe porty Europy zmniejszają obroty kontenerowe z wyjątkiem Hamburga

Całkowity obrót kontenerowy w czterech głównych portach skandynawskich - Antwerpia-Brugia, Rotterdam, Brema/Bremerhaven i Hamburg - był w pierwszych sześciu miesiącach o 4,6% niższy niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Jednocześnie administracja Portu Hamburg poinformowała, że obroty kontenerowe portu w okresie styczeń-czerwiec 2022 r. nieznacznie wzrosły, mimo zmniejszenia o połowę wymiany handlowej z Rosją. Cztery terminale kontenerowe portu przeładowały w pierwszym półroczu łącznie 4,4 mln TEU, co oznacza wzrost o 0,9 proc. rok do roku.

Chiny pozostają najważniejszym partnerem handlowym Portu Hamburg, odpowiadając za 30% całkowitego obrotu na poziomie 1,3 mln TEU w pierwszej połowie roku (+5,8% rok do roku).

Na drugim miejscu są Stany Zjednoczone z 291 tys. TEU (-3,9%), a za nimi Singapur z 218 tys. TEU (+6,7%). Dalej plasuje się Polska (166 tys. TEU, +53,2%), Szwecja (157 tys. TEU, +8,3%), Finlandia (108 tys. TEU, +31,5%), Dania (103 tys. TEU, +2,8%), Brazylia (102 tys. TEU, -28%), Wielka Brytania (100 tys. TEU, -19,8%), Korea Południowa (95 tys. TEU, -18,6%).

Zwiększona wymiana handlowa z Polską, Finlandią, Szwecją i Danią była wynikiem restrukturyzacji usług feederowych na Bałtyku. Hamburg umocnił w tym roku swoją pozycję jako hub tranzytowy dla regionu bałtyckiego. Wielkość przeładunków przez Hamburg wyniosła w pierwszym półroczu 1,6 mln TEU, co oznacza wzrost o 2,7% w stosunku do roku poprzedniego.