Ładunki z Chin do Europy i Rosji są redystrybuowane według rodzajów transportu

W związku z nałożonymi sankcjami i początkiem restrukturyzacji łańcuchów dostaw uczestnicy rynku zaczęli mówić o trudnościach w wysyłaniu towarów koleją z Chin w tranzycie przez Rosję.

Ze względu na rezygnację części odbiorców w Europie z dostaw kolejowych i drogowych przez Federację Rosyjską, zwiększy się obłożenie na liniach morskich. Ładunki dostarczane z Chin do Europy zostały przekierowane na transport morski przez Kanał Sueski.

Ruch towarowy z Chin do Rosji przekierowuje się z transportu lotniczego i morskiego na szlaki kolejowe i drogowe, ze względu na fakt, że europejskie linie lotnicze ograniczyły transport z Chin na terytorium Federacji Rosyjskiej, a 6 z 11 wiodących linii żeglugi morskiej na świecie zawiesiły rezerwacje w rosyjskich portach, lub ograniczyły pracę.

Jednocześnie uczestnicy rynku odnotowują spadek taryf za dostawę koleją. Na przykład w lutym transport FEU koleją z Chin do Rosji kosztował 12 000-13 000 USD, a w marcu około 8 000 USD.