Wiadomości logistyczne od TELS GLOBAL

Wolumen światowego rynku kontenerów rośnie i ustanawia rekordy

Wolumen światowego rynku kontenerów rośnie i ustanawia rekordy

Jak podaje serwis CTS, wolumen światowego rynku kontenerów w lutym wyniósł 13,3 mln TEU, czyli o 12% więcej niż rok wcześniej i o prawie 14% więcej niż przed kryzysem koronowym w lutym 2019 roku.

Tranzyt kontenerów Chiny–UE przez Rosję niemal powrócił do poziomu z 2021 roku

Tranzyt kontenerów Chiny–UE przez Rosję niemal powrócił do poziomu z 2021 roku

Powołując się na uczestników rynku, że po atakach Huti na Morzu Czerwonym liczba wniosków o tranzyt kolejowy przez Federację Rosyjską wzrosła o 40%.

DB ogłasza największą podwyżkę cen w historii grupy

DB ogłasza największą podwyżkę cen w historii grupy

Według Stowarzyszenia Kolei Towarowych ceny kolejowego transportu towarowego mają wzrosnąć w przyszłym roku o 16,2%.

Europejski sektor przemysłowy wciąż próbuje wydostać się z dołka

Europejski sektor przemysłowy wciąż próbuje wydostać się z dołka

Niektóre kraje strefy euro stopniowo zaczynają przywracać swoją działalność przemysłową, jednak w dwóch największych gospodarkach UE panuje stagnacja.

Od grudnia rynek transportu lotniczego cargo rośnie w dwucyfrowym tempie

Od grudnia rynek transportu lotniczego cargo rośnie w dwucyfrowym tempie

IATA zauważa, że wzrost dostępnej pojemności cargo wynika w dużej mierze z powrotu do eksploatacji dużej liczby samolotów pasażerskich.

IRU: Katastrofa demograficzna dotyka transport drogowy

IRU: Katastrofa demograficzna dotyka transport drogowy

W większości krajów objętych badaniem odsetek kierowców poniżej 25 roku życia wynosi 12% lub mniej. Jednocześnie w większości regionów wysoki jest odsetek kierowców w wieku powyżej 55 lat.

Presja cenowa w europejskiej branży transportowej rośnie

Presja cenowa w europejskiej branży transportowej rośnie

Ponieważ flota samochodów ciężarowych się obecnie zmniejsza, w krótkim terminie wolumeny nie będą już dostępne, jeśli rynek zacznie się ożywiać. Efektem tego procesu może być gwałtowny wzrost cen na rynku spot i niedobór pojemności ładunkowych.

Inwestycje zagranicznych firm w Niemczech spadły do najniższego poziomu od dziesięciu lat

Inwestycje zagranicznych firm w Niemczech spadły do najniższego poziomu od dziesięciu lat

Badanie instytutu IW wykazało, że inwestycje zagranicznych firm w Niemczech w zeszłym roku były najniższe od dziesięciu lat, ponieważ u największej gospodarki Europy pojawiły się obawy przed deindustrializacją.

TELS GLOBAL: Chiński eksport ogranicza perspektywy producentów z innych krajów

TELS GLOBAL: Chiński eksport ogranicza perspektywy producentów z innych krajów

Starając się minimalizować ryzyko utraty rynków zachodnich, Chiny będą wzmacniać rygorystyczną politykę ekspansji eksportowej na rynki Rosji i krajów globalnego Południa.

Stawki przewozów kontenerowych spadły do „niezrównoważonego poziomu”

Stawki przewozów kontenerowych spadły do „niezrównoważonego poziomu”

Globalny rynek przewozów kontenerowych w najbliższych latach stanie w obliczu nadmiernej przepustowości, a stawki spadły do niezrównoważonego poziomu, powiedział dyrektor generalny grupy Vincent Clerc na dorocznym zgromadzeniu akcjonariuszy grupy.

Tanie produkty z Chin „szokują” światową gospodarkę

Tanie produkty z Chin „szokują” światową gospodarkę

20 lat temu gospodarka światowa doświadczyła „chińskiego szoku” – gwałtownego napływu tanich produktów z Chin. Ekonomiści twierdzą, że sytuacja może wkrótce się powtórzyć, ponieważ Pekin zwiększa eksport, aby ożywić swoją gospodarkę.

TELS GLOBAL is certified according to the IFS Logistics standard

TELS GLOBAL is certified according to the IFS Logistics standard

IFS Logistics applies to all logistics areas, such as delivery by truck, rail or ship, and all types of food and non-food products, regardless of whether they must be transported at freezing temperatures, refrigerated or non-refrigerated.

Tendencja do zwiększania zakupów i sprzedaży w infrastrukturze portowej

Tendencja do zwiększania zakupów i sprzedaży w infrastrukturze portowej

PwC podkreśla, że niektóre kierunki europejskie pozostają atrakcyjne, o czym świadczy wejście MSC do operatora portu w Hamburgu HHLA, jednak ogólnie znaczenie azjatyckiego obszaru handlu wzrasta, podczas gdy w Europie spada.

Stawki za dostawę kontenera Azja-Europa spadły o 20–25% miesięcznie

Stawki za dostawę kontenera Azja-Europa spadły o 20–25% miesięcznie

Zwiększenie długości rejsów, które wcześniej odbywały się przez Kanał Sueski, a obecnie wokół Afryki, nie rozwiązało problemu nadpodaży na światowym rynku przewozów kontenerowych.

13 organizacji transportu drogowego przeciwko Austrii

13 organizacji transportu drogowego przeciwko Austrii

Organizacje z całej Europy, w tym z Austrii, podkreślają, że liczba jednostronnych ograniczeń tranzytowych nałożonych przez rząd austriacki stale rośnie na przestrzeni lat.

Uruchomiono nowe saudyjskie przewozy feederowe na Morzu Czerwonym

Uruchomiono nowe saudyjskie przewozy feederowe na Morzu Czerwonym

Flota firmy obejmuje obecnie dwa niebędące jej własnością statki feederowe o ładowności 2500 TEU, pływające między Arabią Saudyjską, Jordanią i Egiptem, a także statek o ładowności 750 TEU obsługujący Sudan z Dżuddy.

Polscy rolnicy planują protestować do 30 kwietnia

Polscy rolnicy planują protestować do 30 kwietnia

Rolnicy w Polsce protestują od wielu tygodni. Okresowo utrudniają ruch na autostradach, podjeżdżając na nie maszynami rolniczymi, blokując ruch na przejściach dla pieszych.

Branża transportowa Unii Europejskiej zmniejszyła się, ale istnieją zachęcające prognozy

Branża transportowa Unii Europejskiej zmniejszyła się, ale istnieją zachęcające prognozy

Analitycy Transport Intelligence spodziewają się średniej rocznej stopy wzrostu w latach 2023–2027 na poziomie 1,7%.

Niemiecki rząd nie liczy na szybkie ożywienie gospodarcze

Niemiecki rząd nie liczy na szybkie ożywienie gospodarcze

Niemiecki rząd spodziewa się, że w tym roku gospodarka wzrośnie o 0,2%, znacznie mniej niż wcześniej prognozowano (na poziomie 1,3%), gdyż słaby popyt światowy, niepewność geopolityczna i utrzymująca się wysoka inflacja osłabiają nadzieje na szybkie ożywienie.

Obroty w największym porcie kontenerowym w Europie spadły w 2023 roku o 7%

Obroty w największym porcie kontenerowym w Europie spadły w 2023 roku o 7%

W porównaniu do roku 2021 – przed eskalacją kryzysu na Ukrainie i zaostrzeniem reżimu sankcji wobec Rosji, co miało bolesny wpływ na europejską gospodarkę – port stracił 12%, czyli prawie 2 mln TEU rocznych obrotów.