Wiadomości logistyczne od TELS GLOBAL

Stawki za dostawę kontenera Azja-Europa spadły o 20–25% miesięcznie

Stawki za dostawę kontenera Azja-Europa spadły o 20–25% miesięcznie

Zwiększenie długości rejsów, które wcześniej odbywały się przez Kanał Sueski, a obecnie wokół Afryki, nie rozwiązało problemu nadpodaży na światowym rynku przewozów kontenerowych.

13 organizacji transportu drogowego przeciwko Austrii

13 organizacji transportu drogowego przeciwko Austrii

Organizacje z całej Europy, w tym z Austrii, podkreślają, że liczba jednostronnych ograniczeń tranzytowych nałożonych przez rząd austriacki stale rośnie na przestrzeni lat.

Uruchomiono nowe saudyjskie przewozy feederowe na Morzu Czerwonym

Uruchomiono nowe saudyjskie przewozy feederowe na Morzu Czerwonym

Flota firmy obejmuje obecnie dwa niebędące jej własnością statki feederowe o ładowności 2500 TEU, pływające między Arabią Saudyjską, Jordanią i Egiptem, a także statek o ładowności 750 TEU obsługujący Sudan z Dżuddy.

Polscy rolnicy planują protestować do 30 kwietnia

Polscy rolnicy planują protestować do 30 kwietnia

Rolnicy w Polsce protestują od wielu tygodni. Okresowo utrudniają ruch na autostradach, podjeżdżając na nie maszynami rolniczymi, blokując ruch na przejściach dla pieszych.

Branża transportowa Unii Europejskiej zmniejszyła się, ale istnieją zachęcające prognozy

Branża transportowa Unii Europejskiej zmniejszyła się, ale istnieją zachęcające prognozy

Analitycy Transport Intelligence spodziewają się średniej rocznej stopy wzrostu w latach 2023–2027 na poziomie 1,7%.

Niemiecki rząd nie liczy na szybkie ożywienie gospodarcze

Niemiecki rząd nie liczy na szybkie ożywienie gospodarcze

Niemiecki rząd spodziewa się, że w tym roku gospodarka wzrośnie o 0,2%, znacznie mniej niż wcześniej prognozowano (na poziomie 1,3%), gdyż słaby popyt światowy, niepewność geopolityczna i utrzymująca się wysoka inflacja osłabiają nadzieje na szybkie ożywienie.

Obroty w największym porcie kontenerowym w Europie spadły w 2023 roku o 7%

Obroty w największym porcie kontenerowym w Europie spadły w 2023 roku o 7%

W porównaniu do roku 2021 – przed eskalacją kryzysu na Ukrainie i zaostrzeniem reżimu sankcji wobec Rosji, co miało bolesny wpływ na europejską gospodarkę – port stracił 12%, czyli prawie 2 mln TEU rocznych obrotów.

Komisja Europejska obniżyła prognozę wzrostu strefy euro na 2024 rok

Komisja Europejska obniżyła prognozę wzrostu strefy euro na 2024 rok

Gospodarka strefy euro będzie w tym roku rosła wolniej, niż oczekiwano wcześniej. Komisja Europejska prognozuje, że produkt krajowy brutto w 20 krajach stosujących euro wzrośnie w 2024 roku zaledwie o 0,8%, a nie o 1,2%, jak oczekiwano w listopadzie ubiegłego roku (ale nadal będzie powyżej wzrostu wynoszącego 0,5% w 2023 roku).

Maersk zrezygnuje z tras przez Morze Czerwone, prawdopodobnie do III kwartału

Maersk zrezygnuje z tras przez Morze Czerwone, prawdopodobnie do III kwartału

W wyniku ataków na Morzu Czerwonym czas dostawy towarów z Azji do Europy wydłużył się o 10–15 dni, a koszt transportu – o 400%.

OECD: Wzrost światowego PKB spowolni, prognozy obniżone dla strefy euro

OECD: Wzrost światowego PKB spowolni, prognozy obniżone dla strefy euro

Wzrost światowego PKB w 2024 roku spowolni do 2,9% z 3,1% odnotowanych na koniec 2023 roku. Według nowej prognozy Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), w 2025 roku wzrost wyniesie 3%.

Transport drogowy w Europie: wzrost stawek kontraktowych przy jednoczesnym spadku stawek spotowych

Transport drogowy w Europie: wzrost stawek kontraktowych przy jednoczesnym spadku stawek spotowych

Jak wynika z najnowszego raportu porównawczego rozwoju stawek transportu drogowego w Europie przygotowanego przez analityków Transport Intelligence i Upply, w czwartym kwartale 2023 roku stawki spotowe w Europie nadal spadały poniżej poziomów kontraktowych.

Największy na świecie port Szanghaj zwiększył w styczniu przeładunek kontenerów o 18%

Największy na świecie port Szanghaj zwiększył w styczniu przeładunek kontenerów o 18%

Popyt na transport kontenerowy był w ubiegłym roku o 0,3% wyższy niż rok wcześniej po spadku o ponad 4% w 2022 roku.

Następuje znaczny spadek transportu kolejowego między UE a Chinami

Następuje znaczny spadek transportu kolejowego między UE a Chinami

W 2024 roku Chiny najprawdopodobniej utracą status głównego partnera handlowego Niemiec, który miały niezmiennie od 2016 roku.

Kryzys na Morzu Czerwonym zwiększa zainteresowanie transportem lotniczym

Kryzys na Morzu Czerwonym zwiększa zainteresowanie transportem lotniczym

Zakłócenia w łańcuchach dostaw spowodowane kryzysem na Morzu Czerwonym zmuszają firmy do coraz większego poszukiwania alternatywnych możliwości transportu z Azji do Europy.

Europa ledwo uniknęła recesji technicznej pod koniec 2023 roku

Europa ledwo uniknęła recesji technicznej pod koniec 2023 roku

Gospodarka Unii Europejskiej ledwo uniknęła recesji technicznej w ciągu ostatnich trzech miesięcy 2023 roku. Spadek niemieckiego PKB został zrównoważony silnym wzrostem PKB w Portugalii i Hiszpanii, a także umocnieniem wskaźnika we Włoszech.

Korytarze lądowe omijające Morze Czerwone

Korytarze lądowe omijające Morze Czerwone

Niemieckie przedsiębiorstwo żeglugowe Hapag-Lloyd otworzyło trasę lądową przez ZEA i Arabię Saudyjską, aby uniknąć starć z Huti w Zatoce Adeńskiej i Cieśninie Bab al-Mandab.

Przewoźnicy morscy ogłosili kolejną podwyżkę stawek od lutego

Przewoźnicy morscy ogłosili kolejną podwyżkę stawek od lutego

Od początku kryzysu w połowie grudnia koszt transportu kontenera z Azji do Europy wzrósł 3,5 razy, a do Ameryki Północnej – dwukrotnie.

Handel światowy spada, ale regionalny rośnie

Handel światowy spada, ale regionalny rośnie

Fragmentacja gospodarek prowadzi jednocześnie do ożywienia polityki przemysłowej. Strategia ta może doprowadzić do powstania nowych punktów wzrostu gospodarczego i nowych branż.

PKB i handel zagraniczny Niemiec są na minusie, ale nie ma jeszcze recesji

PKB i handel zagraniczny Niemiec są na minusie, ale nie ma jeszcze recesji

Wolumen produkcji przemysłowej w Niemczech na koniec 2023 roku spadł o 2% w porównaniu do roku poprzedniego.

Zespół portowy Antwerpia-Brugia zmniejszył obrót towarowy i kontenerowy

Zespół portowy Antwerpia-Brugia zmniejszył obrót towarowy i kontenerowy

Ruch kontenerowy, który stanowi połowę obrotów portu, zmniejszył się o 6% w tonach i 7% w TEU.