Grudzień 2010 roku. Większość portów lotniczych Europy i Ameryki zasypuje śniegiem. Loty są utrudnione. W większości portów lotniczych wprowadzono embargo na ładunki eksportowe. Priorytet oddano przewozom pasażerskim i pocztowym. Przewożone są tylko pilne ładunki i w wyższych taryfach … Nawet w tej sytuacji firma TELS podjęła się dostawy wielkogabarytowego ładunku o wadze około 4,5 ton z USA do Mińska maksymalnie w ciągu 13 dni i w normalnych taryfach.
Sprężarka dieslowa dla maszyn wiertniczych o wadze 4488 kg, wymiarach 345х220х203 i objętości 15 m³ oczekiwała na wysyłkę z magazynu w Michigan-City, Indiana. Miejsce docelowe — Narodowy Port Lotniczy Mińsk. Wymiary i waga ładunku, a przede wszystkim 9 klasa zagrożenia nakładały wiele ograniczeń na możliwość jego dostawy w jakimkolwiek przyśpieszonym trybie.
Warunki dostawy: ładunek powinien zostać dostarczony przed 31 grudnia. W przypadku opóźnienia w dostawie odbiorca końcowy już nie miałby możliwości opłaty tego towaru. Zleceniodawca mógł zaryzykować i zamówić dostawę tylko będąc całkowicie pewnym firmy przewoźnika i wierząc jej zapewnieniom. Trasa ładunku z uwzględnieniem wszystkich zewnętrznych uwarunkowań została przygotowana następująca:
- Auto: Michigan-City, Indiana – Magazyn Roselle, New Jersey
- Auto: Roselle, New Jersey – New York (JFK Airport)
- Air: New York – Hamilton, Canada (Hamilton Civic Airport)
- Air: Hamilton, Canada – Katowice, Poland Pyrzowice Airport
- Auto: Katowice, Poland – Warszawa (Okęcie Airport)
- Auto: Warszawa – Minsk (National Airport Minsk)