Giganci transportu kontenerowego rozwijają swój biznes kolejowy

Operatorzy kontenerów morskich aktywnie inwestują w logistykę lądową i transport kolejowy.

W ostatnim czasie MSC aktywnie rozwija swój biznes kolejowy. Jesienią ubiegłego roku grupa wygrała przetarg na prywatyzację pakietu kontrolnego w Renfe Mercancías, przewoźniku towarowym hiszpańskiego krajowego operatora kolejowego Renfe, a także nabyła około 50% udziałów prywatnego włoskiego operatora kolei dużych prędkości Italo i utworzyła wspólną spółkę z włoską państwową korporacją kolejową Ferrovie dello Stato Italiane w celu rozwoju kolejowego transportu towarowego pomiędzy włoskimi portami a Europą. W lutym ogłosiła przejęcie fabryki Wärtsilä w Trieście, która ma zostać przystosowana do produkcji wagonów i wózków kolejowych.

CMA CGM wkracza także na rynek kontenerów kolejowych: włoski operator intermodalny GTS Rail ogłosił partnerstwo z CMA CGM. Jak wynika z komunikatu opublikowanego na platformie LinkedIn, w ramach partnerstwa powstała wspólna spółka European Container Network, która początkowo będzie realizować kolejowe przewozy kontenerów na terenie Włoch, a w przyszłości – w całej Europie.

Maersk już od dłuższego czasu oferuje usługi transportu kolejowego po krajach Europy i Azji.