Wspólny obrót kontenerowy 150 największych portów świata w styczniu-marcu 2017 roku wzrósł o 5,8%.
Głównymi driverami wzrostu były porty Chin oraz Europy Północnej i Ameryki Północnej. Obrót kontenerowy w portach Chin wzrósł o 7,3%. Trafik przez 18 największych portów USA i Kanady zwiększył się o 7,4%. Wielkości przeładunku przez porty Europy Północnej wzrosły o 6,6%. Najwyższe tempy wzrostu zostały odnotowane w największym porcie kontenerowym Europy – Rotterdamie (+8%).
W 2016 roku wspólny obrót kontenerowy 100 największych portów świata zwiększył się o 1,8% względem do 2015 roku i osiągnął 555,6 mln. TEU. W bieżącym roku wielkość globalnych przewozów kontenerowych może wzrosnąć o 4,6% (według prognozy Alphaliner, wcześniej prognozowano 2-3%).
Prognozowany wzrost wielkości przeładunku może doprowadzić do znacznego zmniejszenia nadmiernej pojemności rynku, którą odnotowuje się od 2009 roku. Obecnie udział nieużywanej floty wynosi 2,5%, w zeszłym roku – 7,8%.
Źródła: tass.ru, infranews.ru