Spadający popyt na kontenery i przyspieszająca rotacja sprzętu uwolniły dużą część floty i doprowadziły do nadwyżki kontenerów.
Według badań przeprowadzonych przez Container xChange, nadwyżki kontenerów już całkowicie wypełniły niektóre puste składy sprzętu.
Christian Ruloffs, dyrektor i współzałożyciel Container xChange, powiedział, że pojemność składów nie jest już wystarczająca, a tymczasem na rynek trafia coraz więcej sprzętu w miarę zwrotu dzierżawionych kontenerów. Zauważył również, że będzie to problem dla rynków regionalnych, podczas gdy inne - takie jak Chiny - będą miały dodatkową przewagę.
Z danych Container xChange wynika, że średnie ceny zakupu kontenerów i stawki za dostawę pustych kontenerów do leasingu w Chinach spadły już do najniższego poziomu od dwóch lat. Wskaźnik repozycjonowania pustych kontenerów z Chin do Ameryki Północnej spadł od początku roku o ponad 80%, a do Europy o 70%. Średnie ceny kontenerów w USA są obecnie o 8% niższe niż w styczniu, w Europie o 34%, a w Chinach o 44%.