Nadmiar pustych kontenerów obniża stawki za ich dostarczenie

Spadający popyt na kontenery i przyspieszająca rotacja sprzętu uwolniły dużą część floty i doprowadziły do nadwyżki kontenerów.

Według badań przeprowadzonych przez Container xChange, nadwyżki kontenerów już całkowicie wypełniły niektóre puste składy sprzętu.

Christian Ruloffs, dyrektor i współzałożyciel Container xChange, powiedział, że pojemność składów nie jest już wystarczająca, a tymczasem na rynek trafia coraz więcej sprzętu w miarę zwrotu dzierżawionych kontenerów. Zauważył również, że będzie to problem dla rynków regionalnych, podczas gdy inne - takie jak Chiny - będą miały dodatkową przewagę.

Z danych Container xChange wynika, że średnie ceny zakupu kontenerów i stawki za dostawę pustych kontenerów do leasingu w Chinach spadły już do najniższego poziomu od dwóch lat. Wskaźnik repozycjonowania pustych kontenerów z Chin do Ameryki Północnej spadł od początku roku o ponad 80%, a do Europy o 70%. Średnie ceny kontenerów w USA są obecnie o 8% niższe niż w styczniu, w Europie o 34%, a w Chinach o 44%.

Zostań
klientem
Закрыть окно
Aby rozwiązać Twoje problemy logistyczne, wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą
Ujawnij kontakty

Imię / Nazwisko *
Nazwa firmy
Stanowisko
Kraj
Email *
Telefon kontaktowy *
Komentarz
Wyrażam zgodę na gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych. *
CAPTCHA
* - Wymagane pola