Najwięksi operatorzy morscy nabywają własną flotę powietrzną

Od 2021 r. szereg dużych firm logistycznych specjalizujących się w przewozach morskich i lądowych aktywnie wchodzi w segment lotnictwa towarowego.

Szwajcarska firma logistyczna Kuehne+Nagel odebrała swojego pierwszego towarowego Boeinga 747-8 Freighter i wkrótce otrzyma kolejnego. W listopadzie firma żeglugowa MSC ogłosiła zakup swojego pierwszego samolotu towarowego i zamiar rozpoczęcia od nowego roku przewozów pod marką MSC Air Cargo.

W lutym ubiegłego roku francuski holding kontenerowy i logistyczny CMA CGM ogłosił powstanie CMA CGM AIR CARGO. Firma otrzymała cztery samoloty towarowe Airbus A330-200F w 2021 roku i dwa kolejne Boeingi 777F w 2022 roku. Do 2026 roku CMA CGM AIR CARGO planuje zwiększyć swoją flotę do 12 statków powietrznych.

W kwietniu 2022 roku duńska firma Maersk ogłosiła reorganizację swojej działalności lotniczej (firma była właścicielem Star Air) i rozpoczęcie działalności pod marką Maersk Air Cargo. Według serwisu śledzenia samolotów FlightRadar24, Maersk Air Cargo dysponuje flotą 12 samolotów.