Największe porty świata są przeciążone, statki stoją w kolejkach

Linerlytica twierdzi, że przeciążenie portów światowych osiągnęło najwyższy poziom od 18 miesięcy: 60% zakotwiczonych statków znajduje się w Azji. Od połowy czerwca zacumowane zostały statki o łącznej ładowności ponad 2,4 mln TEU.

Aby uniknąć wejścia do Morza Czerwonego w związku z atakami Huti na statki, przewoźnicy wybierają dłuższe trasy wokół Afryki, zmuszając statki do jednoczesnego rozładunku dużych ilości ładunku w dużych centrach przeładunkowych.

Na przykład według Drewry średni wolumen przesyłek towarowych w Singapurze wzrósł o 22% w okresie od stycznia do maja. Średni czas oczekiwania na zacumowanie kontenerowca wynosiło od dwóch do trzech dni – podał pod koniec maja Urząd Morski i Portowy w Singapurze (MPA), natomiast serwisy śledzenia kontenerów Linerlytica i PortCast podały, że opóźnienia mogą sięgać nawet tygodnia (wcześniej cumowanie trwało krócej niż jeden dzień).

Według Linerlytica wzrosło obciążenie w malezyjskich portach Klang i Tanjung Pelepas. Wydłużył się także czas oczekiwania w chińskich portach, przy czym największe opóźnienia występują w Szanghaju i Qingdao.

Władze portów morskich w Singapurze ponownie otworzyły stare nabrzeża i stocznie, aby rozwiązać problem długich oczekiwań.

Źródło: reuters.com

Zostań
klientem
Закрыть окно
Aby rozwiązać Twoje problemy logistyczne, wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą
Ujawnij kontakty

Imię / Nazwisko *
Nazwa firmy
Stanowisko
Kraj
Email *
Telefon kontaktowy *
Komentarz
Wyrażam zgodę na gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych. *
CAPTCHA
* - Wymagane pola