W maju 2014 roku Grupa TELS wzbogaciła wachlarz usług w zakresie dostaw ładunków do Federacji Rosyjskiej o dostawę transportem kolejowym przez Duży Port Sankt Petersburg oraz port Ust-Ługa.
Nowa usługa obejmuje:
- przeładunek na wagony kolejowe towarów z kontenerów, dostarczonych do Dużego Portu Sankt Petersburg oraz portu Ust-Ługa drogą morską, z następującą dostawą po całej Rosji (import);
- dostawę kontenerów z portu Sankt Petersburg i Ust-Ługa transportem kolejowym do dowolnego regionu Rosji;
- przeładunek towarów z wagonu na kontener morski i wysyłkę transportem morskim (eksport)
Zaletą tego rodzaju usług jest skrócenie terminów i obniżenie wydatków na dostawę ładunków dzięki:
- skróceniu okresu najmu kontenerów (w przypadku przeładunku towaru na wagony kolejowe i odwrotnie);
- niskim kosztom transportu towarów transportem kolejowym;
- dużej ilości i pojemności taboru kolejowego;
- wysyłce w przyśpieszonych pociągach kontenerowych
Dostawa ładunków transportem kolejowym jest realizowana w trybie „do magazynu” odbiorcy wraz z zestawem usług towarzyszących.
Andriej Grigorjew, kierownik oddziału Grupy TELS w Sankt Petersburgu:
«Na dzień dzisiejszy korzyści, płynące z przewozu ładunków z portu Sankt Petersburg i Ust-Ługa transportem kolejowym, da się zauważyć nie tylko na długich trasach (ponad 1500 km), ale też i na krótszych. W tym celu oferujemy naszym klientom wysyłki w poniższych przyspieszonych pociągach kontenerowych (PPK):
- port Sankt Petersburg (st. Awtowo) – Moskwa – port Sankt Petersburg (st. Awtowo) – co 2 dni
- port Tallinn – Moskwa – 1 raz tygodniowo
- port Sankt Petersburg (Nowy port, PLP) – Siegieża „eksport” – 1 raz na 3 dni
- port Sankt Petersburg (Nowy port, PLP) – Solikamsk – Moskwa – 2 razy tygodniowo
- port Sankt Petersburg (st. Awtowo) – Solikamsk – 2 razy tygodniowo
- Solikamsk – Noworosyjsk – 2 razy tygodniowo
- port Sankt Petersburg (Nowy port, PLP) – Elektrostancyja (Czelabińsk) – 1 raz na 2 tygodnie
- Moskwa (st. Moskwa-Towarnaja) – st. Kaznaczejewka – 1 raz tygodniowo
- port Sankt Petersburg (st. Awtowo) – st. Tichonowo (Jełabuga) – 15 pociągów tygodniowo.
Koszt dostawy kontenera w przypadku tego rozwiązania jest średnio o 150 dolarów niższy w porównaniu do kosztu dostawy transportem drogowym. Termin dostawy jest dosyć krótki, a szczególnie, jeśli ładunek zostaje odprawiony przez urząd celny w przeddzień odjazdu składu. Efektywność kosztowa będzie jeszcze wyższa w przypadku zbiorczej przesyłki kontenerowej (2-3 kontenery na jednej platformie kolejowej).
Usługa przeładunku towarów z kontenerów na wagony kolejowe może być szczególnie korzystna dla importerów, którzy dostarczają ładunki na dłuższe odległości (tym bardziej, jeśli jednocześnie dostarcza się kilka kontenerów). W tym przypadku istotnie spadają koszty najmu kontenerów (przekroczenie okresu najmu), wagon kolejowy może pomieścić 150 metrów sześciennych ładunku o wadze do 70 ton – koszt dostawy jest o wiele niższy. I, w odróżnieniu od kontenera, nie ma potrzeby zwrotu wagonu na stację nadania.
Ta usługa jest tym bardziej interesująca dla odbiorców ładunków w przypadku posiadania przez nich bocznicy kolejowej – wagon jest podstawiany bezpośrednio pod rampę magazynu, bez dostawy samochodowej od stacji kolejowej.
Spodziewamy się, że usługa ta będzie cieszyć się zapotrzebowaniem wśród naszych Zleceniodawców, a nasi specjaliści są gotowi do udzielenia odpowiedzi na każde pytanie i określenia zalet usługi w każdym konkretnym przypadku”.