Rosyjski rynek samochodowych przewozów ładunków w ciągu pierwszego półrocza 2016 roku wykazywał cały szereg pozytywnych tendencji.
Naprzykład w sferze międzynarodowych przewozów samochodowych ładunków z Unii Europejskiej do Rosji dawało się zaobserwować odniżenie ujemnej dynamiki. Za okres styczeń-maj 2016 roku objętość samochodowych przewozów ładunków z UE do Rosji w wyrażeniu fizycznym obniżyła się o 6,4% w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku, wtedy jak za okres styczeń-marzec 2016 roku ujemna dynamika wynosiła -10 %.
Następna dobra oznaka: według rezultatów siedmiu miesięcy 2016 roku sprzedaże w Rosji samochodów ciężarowych z pełną masą ponad 14 tony pokazały wzrost o 24 % wobec okresu analogicznego zeszłego roku (o tym powiedziała obsługa prasowa spółki publicznej „KamAZ” ).
Także, według danych Stowarzyszenia Rosyjskich Handlowych Portów Morskich, za pierwsze półrocze 2016 z portów morskich Rosji transportem samochodowym odprawiono 15,2 mln ladunków, co o 9,5% więcej niż w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku.
Wszystkie te czynniki w ogóle świadczą o niektórym „ożywieniu” rynkowym samochodowych przewozów ładunków w Rosji.
Według danych Departamentu Marketingu Grópy Spółek TELS, stron internetowych rzd-partner.ru, logistic.ru