Reuters: Globalne linie lotnicze tracą zainteresowanie Chinami

Stale rośnie udział lotów międzynarodowych do i z Chin obsługiwanych przez lokalnych przewoźników.

Od wybuchu konfliktu zbrojnego na Ukrainie w 2022 roku chińscy przewoźnicy lotniczy w dalszym ciągu korzystają z krótszych tras do Europy i Ameryki Północnej przez rosyjską przestrzeń powietrzną, podczas gdy dla firm europejskich ta możliwość została zamknięta. Dało to przewagę cenową chińskim przedsiębiorstwom i umożliwiło im zdobycie większego udziału w rynku międzynarodowym, zauważa agencja Reuters.

Prezes Lufthansy powiedział, że słabość firmy w Azji nie wynika z braku możliwości gospodarczych, ale z wzmocnienia przewoźników z Chin. Krótsze trasy przez Rosję zapewniły chińskim firmom przewagę kosztową.

Linie British Airways ogłosiły, że zawieszą loty z Londynu do Pekinu od 26 października do listopada 2025 roku. Australijski przewoźnik Qantas zawiesił w lipcu loty z Sydney do Szanghaju, powołując się na w połowie puste samoloty i niski popyt, natomiast Royal Brunei Airlines jako powód zawieszenia lotów do Pekinu od października podały „warunki rynkowe”.

Zostań
klientem
Закрыть окно
Aby rozwiązać Twoje problemy logistyczne, wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą
Ujawnij kontakty

Imię / Nazwisko *
Nazwa firmy
Stanowisko
Kraj
Email *
Telefon kontaktowy *
Komentarz
Wyrażam zgodę na gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych. *
CAPTCHA
* - Wymagane pola