Firma FourKites, która bada opóźnienia w łańcuchu dostaw, obliczyła, że czas dostawy towarów do europejskich portów wzrósł o 25% w porównaniu z danymi z 17 lutego.
Według danych FourKites, na dzień 2 marca:
- Wzrosła liczba opóźnionych ładunków LTL: wśród towarów kierowanych do Europy Wschodniej liczba opóźnionych ładunków wzrosła o 20%.
- Wydłużył się czas oczekiwania we wszystkich europejskich portach: o 41% w Europie Zachodniej, o 6% w Europie Wschodniej, o 26% w Europie Południowej i o 17% w Europie Północnej w okresie od 17 lutego do 2 marca.
- Na dzień 28 lutego rosyjski import spadł o 28% w porównaniu z poprzednim tygodniem.
Szanghajski indeks przewozów kontenerowych (SCFI) na dzień 4 marca wyniósł 4746,98 punktów, co stanowi o 71,49 punktów mniej, niż tydzień wcześniej. SCFI spada od początku stycznia bieżącego roku.
Według Drewry indeks cen przewozów kontenerowych spadł o 2% w 9 tygodniu - do 9279,46 USD za kontener o długości 40 stóp. Na trasie z Szanghaju do Rotterdamu cena za przewóz kontenera w dniu 3 marca wyniosła 12 968 USD, czyli o 5% mniej niż tydzień wcześniej.
Źródło: trans.info