Transport wokół Afryki staje się tańszy niż przez Kanał Sueski

Zapotrzebowanie na tranzyt statków przez Kanał Sueski wciąż rośnie. Ruch przez kanał w ostatnich dwóch latach bardzo się nasilił. W 2022 roku przez kanał przechodziło średnio około 2 tys. statków miesięcznie, o jedną czwartą więcej niż średnia miesięczna w 2019 roku. W tym samym czasie liczba przewozów kontenerowych wzrosła o 7%.

W obliczu kurczącego się popytu na kontenery i spadających stawek frachtowych, przewoźnicy kontenerowi mogą zacząć aktywnie przekierowywać statki na trasę wokół Afryki. Pozwoli to zaoszczędzić na opłatach tranzytowych przez Suez i załadować uwolnioną nadwyżkę mocy przerobowych.

Według obliczeń Alphaliner, koszty bunkrowania dla rejsu non-stop Rotterdam-Singapur wokół południowego krańca Afryki wynoszą od 390 000 do 440 000 dolarów, podczas gdy przejście przez Kanał Sueski kosztuje około miliona dolarów dla statku klasy Megamax.

Zostań
klientem
Закрыть окно
Aby rozwiązać Twoje problemy logistyczne, wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą
Ujawnij kontakty

Imię / Nazwisko *
Nazwa firmy
Stanowisko
Kraj
Email *
Telefon kontaktowy *
Komentarz
Wyrażam zgodę na gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych. *
CAPTCHA
* - Wymagane pola