W przewozach lotniczych rośnie udział umów długoterminowych

Według półrocznego przeglądu przewozów lotniczych na rok 2024, opublikowanego przez firmę Xeneta, coraz więcej nadawców ładunków dążą do ustalenia stawek za fracht lotniczy w drodze umów długoterminowych ze spedytorami.

Raport Xenety rozpoczyna się od wzrostu światowego popytu na przewóz lotniczy o 12% rok do roku w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2024 roku. Na wzrost popytu złożyło się kilka kluczowych czynników:

  • szybki wzrost popytu na transgraniczny handel elektroniczny z Azji;
  • zakłócenia w transporcie morskim w związku z kryzysem na Morzu Czerwonym;
  • wzrost popytu na drobnicę – zaawansowane technologicznie półprzewodniki do obliczeń o dużej wydajności;
  • niska baza z ubiegłego roku.

Według Xenety, po stronie podaży, wolumen transportu lotniczego na całym świecie wzrósł o 4% w pierwszych siedmiu miesiącach 2024 roku.

Ta nierównowaga podaży i popytu doprowadziła do znacznego wzrostu stawek spot za fracht lotniczy. Xeneta zauważa, że tradycyjnie w miesiącach letnich następuje spowolnienie popytu i spadek stawek, jednak w 2024 roku stawki wzrosły do bezprecedensowego poziomu, szczególnie na rynkach wychodzących w Azji.

Patrząc w przyszłość, autorzy raportu sugerują, że napięcia geopolityczne będą nadal wpływać na rynek przewozów lotniczych.

W odpowiedzi na niestabilną sytuację rynkową następuje strategiczna zmiana w relacjach nadawców ładunków i spedytorów w kierunku zawierania umów długoterminowych. Nadawcy ładunków domagają się gwarantowanych stawek na szczyt sezonu w czwartym kwartale ze względu na obawy związane z niedoborami przepustowości.

Źródło: trans.info

Zostań
klientem
Закрыть окно
Aby rozwiązać Twoje problemy logistyczne, wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą
Ujawnij kontakty

Imię / Nazwisko *
Nazwa firmy
Stanowisko
Kraj
Email *
Telefon kontaktowy *
Komentarz
Wyrażam zgodę na gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych. *
CAPTCHA
* - Wymagane pola