Wysokie stawki frachtu kolejowego między Europą, a Chinami są wspierane przez rosyjski popyt

Pod koniec pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku ruch kolejowy na trasie Chiny-Europa operatora China-Europe Railway Express wzrósł o 30 procent w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku.

Od stycznia do czerwca China-Europe Railway Express wykonała 8,6 tysiąca przewozów w obie strony i obsłużył ponad 936 tysięcy TEU, przy czym liczba przewozów wzrosła o 16 %, a wolumen przewożonych towarów o 30 % w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Najbardziej znaczący wzrost ruchu odnotowano na trasie Xi'an - Duisburg. China-Europe Railway Express zwiększyła częstotliwość wysyłania pociągów kontenerowych na tej trasie z jednego do dwóch razy w tygodniu. Ponadto wprowadzono nową usługę do Łodzi w Polsce, co znacznie skróciło czas tranzytu na trasie Chiny-Europa.

The Loadstar zauważa, że na początku bieżącego roku chińscy operatorzy byli w niekorzystnej sytuacji i tylko popyt na transport kolejowy Rosja-Chiny zapobiegł załamaniu stawek na trasie Chiny-Europa. W tym czasie rosyjscy spedytorzy zwrócili się w stronę kolei ze względu na brak możliwości na rynku frachtu morskiego. To właśnie ten popyt pozwolił chińskim operatorom kolejowym utrzymać wysokie stawki na rynku europejskim.

Zostań
klientem
Закрыть окно
Aby rozwiązać Twoje problemy logistyczne, wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą
Ujawnij kontakty

Imię / Nazwisko *
Nazwa firmy
Stanowisko
Kraj
Email *
Telefon kontaktowy *
Komentarz
Wyrażam zgodę na gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych. *
CAPTCHA
* - Wymagane pola