Rozwój pracowników
Nasz model rozwoju personelu – to organizacja samokształcąca się.
Wiemy, jak ważne jest doskonalenie i rozwój kompetencji naszych pracowników. Stwarzamy więc takie środowisko pracy, które wspiera ich w realizacji ich planów zawodowych i osobistych, a od naszych pracowników oczekujemy nastawienia na stały i wszechstronny rozwój.
Aby osiągnąć nasze cele wybraliśmy strategię tzw. blended learning – szkolenia mieszanego. To podejście bazuje na planowaniu indywidualnego rozwoju pracownika oraz połączeniu kilku metod szkolenia:
Program adaptacji nowych pracowników: Każdy nowo przyjęty pracownik bierze udział w programie szkoleń adaptacyjnych, którego celem jest zapoznanie z kulturą organizacyjną firmy i efektywne wdrożenie w nowe obowiązki. Przez cały okres próbny nowy pracownik pozostaje pod opieką wyznaczonego doświadczonego kolegi, który pomaga mu stawiać pierwsze kroki w naszej firmie.
Szkolenia wewnętrzne: Na bieżąco nasi wewnętrzni eksperci prowadzą prezentacje i szkolenia z zagadnień branżowych, prawnych i wewnątrzkorporacyjnych.
Kursy i treningi zewnętrzne: Nasi pracownicy uczestniczą w zewnętrznych kursach w zależności od ich indywidualnych potrzeb, a także w treningach, których program jest od początku tworzony i przygotowywany na potrzeby rozwoju ich kompetencji.
Mentoring bezpośrednich przełożonych: Rozwój podwładnych jest jedną z kluczowych kompetencji naszych kierowników.
Samokształcenie: Nastawienie na samodzielne poszerzanie wiedzy, np. poprzez czytanie literatury branżowej, jest przez nas bardzo wspierane i oczekiwane. Zapewniamy naszym pracownikom dostęp do czasopism branżowych, wewnętrznej biblioteczki firmowej, materiałów szkoleniowych w formie e-booków, webinarów itp.
Wdrożyliśmy w TELS zarządzanie kompetencjami, zarządzanie przez cele i kluczowe wskaźniki efektywności (KPI), co z jednej strony ułatwia kontrolę jakości naszej pracy, z drugiej pozwala na dokonywanie rzetelnej i sprawiedliwej oceny pracy pracowników i wynagradzanie ich zgodnie z jasnym i przejrzystym systemem motywacyjnym. O system oceny pracy oparty jest też system awansów.