Do końca 2023 r. globalny rynek logistyki kontraktowej może zarobić ponad 284,458 mld EUR, a sektor wzrośnie o 3,8% . W 2022 r. stopa wzrostu wyniosła 2,9%. Aktualna analiza przedstawiona w czerwcu przez brytyjski think tank Transport Intelligence (TI) wskazuje na znaczny spadek dynamiki w porównaniu do 2021 r., kiedy to sektor, napędzany przez handel elektroniczny, wzrósł o 8,7%.
Azja i Pacyfik pozostaną niezmiennym liderem na rynku logistyki kontraktowej. W 2023 r. przychody na tych rynkach wzrosną o 7,8%, głównie za sprawą Chin i Indii, i będą stanowić ponad 113,783 mld EUR, tj. 40% globalnej wartości.
Europa jest obecnie drugim co do wielkości rynkiem logistyki kontraktowej na świecie z 29 % udziałem w globalnej wartości. Pod koniec roku wartość tego rynku wyniesie około 82,493 mld euro. Lokalni operatorzy będą jednak tracić udziały w globalnym rynku na rzecz firm azjatyckich.
Ameryka Północna również znajduje się w pierwszej trójce liderów, generując 25% globalnych przychodów w bieżącym roku, tj. prawie 71,115 mld euro.
Najszybciej rozwijającym się rynkiem będzie Bliski Wschód i Afryka Północna, które osiągną stopę wzrostu równą globalnej średniej wynoszącej 3,8%. Regiony te odpowiadają jednak za zaledwie 2% globalnych przychodów, więc wartość sprzedanych tam usług wyniesie nieco ponad 5,689 mld euro.
Podczas gdy branża logistyczna osiągnęła znaczną odporność na kryzysy w ostatnich latach, długoterminowe prognozy pozostają zależne od wielu czynników makroekonomicznych i geopolitycznych, które są coraz trudniejsze do przewidzenia.
Źródło: trans.info