Następuje znaczny spadek transportu kolejowego między UE a Chinami

Według Eurasian Rail Alliance Index, w ubiegłym roku z Chin do Polski przewieziono prawie 117,6 tys. TEU, czyli o 34,11% mniej niż w roku poprzednim. Niemcy odnotowały jeszcze większy spadek – zmniejszenie wyniosło 80% (przewieziono niecałe 13 tys. TEU).

Sankcje Unii Europejskiej nałożone na Rosję i Białoruś utrudniły handel na granicy wschodniej, szczególnie na przejściu granicznym Terespol/Brześć, które było głównym węzłem transportowym do przeładunku towarów do/z Chin i Europy.

Komisja Europejska zapowiedziała już inwestycje europejskich i międzynarodowych instytucji finansowych w rozwój międzynarodowego Transkaspijskiego Korytarza Transportowego łączącego Europę z Azją Centralną jako alternatywy dla korytarzy transportowych przez Rosję i Białoruś. 31 stycznia zakończyło się forum inwestorów Global Gateway dla transportu UE-Azja Środkowa, podczas którego Komisja Europejska zebrała 10 miliardów euro w ramach zobowiązań społeczności międzynarodowej na rzecz utworzenia Transkaspijskiego Korytarza Transportowego, co umożliwi rozpoczęcie projektu w najbliższych miesiącach – pisze Deutsche Welle na swojej stronie internetowej.

Jednocześnie w 2024 roku Chiny najprawdopodobniej utracą status głównego partnera handlowego Niemiec, który miały niezmiennie od 2016 roku. Z taką prognozą wystąpili eksperci niemieckiej rządowej agencji handlu zagranicznego Germany Trade & Invest (GTAI). Handel ze Stanami Zjednoczonymi w ubiegłym roku umiarkowanie rósł, natomiast z Chinami gwałtownie spadał, jednocześnie import chińskich towarów natychmiast spadł o 19%, czyli o prawie 36 mld euro.

Źródła: trans.info, dw.com

Zostań
klientem
Закрыть окно
Aby rozwiązać Twoje problemy logistyczne, wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą
Ujawnij kontakty

Imię / Nazwisko *
Nazwa firmy
Stanowisko
Kraj
Email *
Telefon kontaktowy *
Komentarz
Wyrażam zgodę na gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych. *
CAPTCHA
* - Wymagane pola