Pojemność floty kontenerowej w 2025 roku ma wzrosnąć o 30% w porównaniu do okresu sprzed pandemii

Według Clarksonsa portfel zamówień na kontenerowce zaczął szybko rosnąć w drugiej połowie 2020 roku, a w połowie 2022 roku zbliżał się do 900 statków o pojemności ponad 7 mln TEU. Analitycy Barclays przypisują przyczynę tak szybkiej rozbudowy floty temu, że większość linii postanowiła reinwestować większość swoich ogromnych zysków z ostatnich dwóch lat w nowe statki.

Największy na świecie operator kontenerowy Mediterranean Shipping (MSC) kontynuuje zamawianie nowej floty pomimo wyraźnych oznak recesji w całej branży, oraz już posiadanego ogromnego portfela zamówień, informuje Trade Winds, powołując się na źródła stoczniowe. Według Alphaliner, grupa posiada obecnie portfel zamówień na 114 statków o łącznej pojemności 1,5 mln TEU, czyli ponad jedną trzecią swojej obecnej floty. Ponad to grupa nabyła ogromną flotę statków na rynku wtórnym w latach 2020-2021.

Portfel zamówień izraelskiego przewoźnika ZIM składa się z 47 kontenerowców o łącznej pojemności 416 000 TEU - to ponad 80% jego aktywnej floty.

Łączna pojemność globalnej floty kontenerowej w 2025 r. przekroczy poziom sprzed pandemii o 30% - podaje Shipping Watch, powołując się na wyliczenia Barclays, brytyjskiego banku inwestycyjnego. Ten wzrost podaży niewątpliwie zwiększy presję na stawki frachtowe.

Zostań
klientem
Закрыть окно
Aby rozwiązać Twoje problemy logistyczne, wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą
Ujawnij kontakty

Imię / Nazwisko *
Nazwa firmy
Stanowisko
Kraj
Email *
Telefon kontaktowy *
Komentarz
Wyrażam zgodę na gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych. *
CAPTCHA
* - Wymagane pola