Przepływ kontenerów kolejowych między Chinami, a Europą wzrósł 2,5-krotnie

W okresie od stycznia do lutego 2021 r. za pośrednictwem infrastruktury kolei rosyjskich na kierunku Chiny-Europa-Chiny przetransportowano 109,3 tys. TEU, czyli 2,5-krotnie więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Przewozy na trasie z Chin do Europy przekroczyły 71,6 tys. TEU (wzrost o 2,5-krotność), z Europy do Chin - 37,7 tys. TEU (wzrost o 2,4-krotność).

Jak wyjaśnia internetowe źródło InfraNews, tak wysoka dynamika wzrostu wynika w dużej mierze z efektu niskiej bazy, wynikającej ze spadku tranzytu. Wzrost „netto” wynosi około 55-60%, co również jest bardzo dobrym wskaźnikiem.

Jednocześnie ceny transportu kolejowego między Chinami, a Europą Północną w ciągu kilku tygodni po chińskim Nowym Roku spadły, pomimo silnego i stabilnego popytu ze strony nadawców ładunków.

Popyt tworzy nowe trasy

W ciągu ostatnich kilku miesięcy spedytorzy uruchomili dużą ilość nowych połączeń kolejowych między Chinami, a Europą. Spedytorzy dystrybuują swoje usługi za pośrednictwem trzech korytarzy handlowych: północnego przez Rosję, środkowego przez Kazachstan i Rosję, oraz południowego przez Uzbekistan i Turcję.

6 marca Dania została ostatnim krajem skandynawskim, który dołączył do sieci: na trasie Chiny-Kaliningrad przez Rosję i wzdłuż krótkiego morza do Kopenhagi.

Na początku lutego Nippon Express uruchomiło nowy cotygodniowy lot z Suzhou na trasie północnej przez Moskwę i Małaszewicze do Hamburga i Duisburga.

DB Cargo Eurasia uruchomiło nową trasę kolejowo-morską z Xi'an do Oslo i Helsinek przez rosyjski port Kaliningrad, eliminując konieczność zatrzymywania się w Rostocku i skracając w ten sposób podróż do Norwegii do 17 dni.

CEVA Logistics uruchomiło nowe połączenie kolejowe z Xi'an do Dourges we Francji przez Kazachstan, Rosję, Białoruś i Niemcy z 18-dniowym czasem tranzytu.

Ze względu na gwałtowny wzrost popytu na kolej transsyberyjską, Maersk podwoił ilość swoich krótkich i międzykontynentalnych przewozów kolejowych AE19 między Azją, a Europą Północną do dwóch przewozów na tydzień. Obecnie planowane jest zwiększenie natężenia ruchu do codziennego.

FESCO Transportation Group uruchamia regularne intermodalne usługi kontenerowe z prowincji Shanxi (Chiny) do Hamburga przez Mongolię i port w Sankt Petersburgu.

Uruchomiono regularne połączenie (4 razy w miesiącu) z Taiyuan przez przejścia graniczne Erenhot i Nauszki do stacji Avtovo w Sankt Petersburgu. Ponadto dla odbiorców w Europie kontenery są transportowane regularną linią morską FESCO do portu w Hamburgu.

Różnorodność schematów dostosowana do priorytetów właściciela ładunku

Wzrost wolumenu przewozów ekspresowymi pociągami kontenerowymi dla klientów Grupy TELS rośnie zgodnie z trendami rynkowymi. Specyfikę pracy na tym kierunku przybliża kierownik Departamentu Przewozów Multimodalnych Ekaterina Voitova:

„Zakres naszych możliwości, różnorodność schematów i fachowa wiedza rosną w szybkim tempie. Kiedy otrzymujemy zlecenie na transport z Chin, nasi specjaliści od razu opracowują kilka schematów dostaw różnymi środkami transportu, biorąc pod uwagę specyfikę biznesu klienta i jego priorytety - musimy przewidzieć wszystkie niuanse. Naszym zadaniem jest zrozumienie specyfiki biznesu klienta i zbudowanie schematu, który będzie dopasowany dokładnie do tego klienta, biorąc pod uwagę jego położenie geograficzne, cenę towaru, potrzeby produkcyjne, lub magazynowe, warunki dostawy itp. ”

 

 

 

Żródła: infranews.ru, chinalogist.ru