Wiadomości logistyczne od TELS GLOBAL
CMA CGM przywraca statki na szlaki przez Morze Czerwone
CMA CGM to jedyny globalny przewoźnik, którego statki nadal pływają po Morzu Czerwonym. Od kwietnia operator przywrócił na trasę statki na trasie łączącej Azję z portami Morza Śródziemnego i Adriatyku.
Globalny popyt na transport lotniczy towarów rośnie od 14 miesięcy z rzędu
Obroty towarowe światowego lotnictwa cywilnego we wrześniu 2024 roku wzrosły o 9,4% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, na międzynarodowych trasach lotniczych obroty cargo wzrosły o 10,5%.
Obrót kontenerowy portów europejskich nadal jest poniżej „wolumenów przedwojennych”
Obroty największego europejskiego portu kontenerowego w Rotterdamie w każdym kwartale tego roku konsekwentnie przekraczają ubiegłoroczny wskaźnik o około 0,1 mln TEU, ale utrzymują się poniżej roku 2022 i znacznie poniżej roku 2021.
Taryfy za fracht drogowy w Europie pozostały w trzecim kwartale na stabilnym poziomie
Stawki spot spadły nieznacznie ze względu na słaby popyt, a presja kosztowa utrzymała stawki kontraktowe na poprzednim poziomie.
W trzecim kwartale wzrost w strefie euro był wyższy niż oczekiwano, ale perspektywy pozostają słabe
Produkt krajowy brutto w 20 krajach strefy euro wzrósł w trzecim kwartale o 0,4% w porównaniu z poprzednimi trzema miesiącami.
Chiny wstrzymują inwestycje w krajach UE, które poparły cła na samochody elektryczne
Chiny zażądały, aby ich producenci samochodów zaprzestali dokonywania dużych inwestycji w krajach europejskich, które poparły nowe cła na pojazdy elektryczne produkowane w Chinach, podaje Reuters, powołując się na swoje źródła.
W październiku aktywność biznesowa w strefie euro nadal spadała
Wstępny złożony indeks menedżerów zakupów PMI opracowany przez S&P Global dla strefy euro wzrósł w październiku do 49,7 z 49,6 we wrześniu, ale drugi miesiąc z rzędu pozostał poniżej poziomu 50, który oddziela wzrost od spadku.
MFW: światowy wzrost gospodarczy będzie stabilny przez najbliższe dwa lata
W swoim październikowym raporcie „World Economic Outlook” Międzynarodowy Fundusz Walutowy (MFW) oczekuje, że światowy wzrost gospodarczy w latach 2024 i 2025 wyniesie 3,2%. W 2025 roku to o jedną dziesiątą punktu procentowego mniej niż prognoza z lipca.
Trasa wokół Afryki wymaga o 13% więcej statków
Sojusz Gemini musi puścić około 340 statków w porównaniu z 300 statkami, które wystarczyłyby do obsługi tras przez Morze Czerwone.
Wzrost gospodarczy Chin spowalnia, władze podejmują działania
Oficjalne dane wykazały, że druga co do wielkości gospodarka świata od lipca do września odnotowała wzrost o 4,6%, nieco powyżej prognozy wynoszącej 4,5% w sondażu Reutersa, ale poniżej tempa wzrostu wynoszącego 4,7% w drugim kwartale.
Na całym świecie rośnie liczba kradzieży w sektorze transportu
W lipcu TAPA odnotowała najwyższy w tym roku poziom zgłoszonych przypadków kradzieży w łańcuchu dostaw w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka).
Liczba kontenerowców w trakcie budowy ustanawia rekordy
Rekordowy tonaż kontenerowców w budowie nie oznacza jednak proporcjonalnego wzrostu podaży jednostek ładunkowych.
Chiny zaostrzyły zasady przeładunku towarów niebezpiecznych w porcie Ningbo
Przewoźnicy i inne zainteresowane strony muszą złożyć wszystkie wymagane dokumenty na 72 godziny przed odłączeniem statków od zasilania przed przyjęciem towarów niebezpiecznych.
Hiszpańscy kierowcy ciężarówek będą strajkować zgodnie z harmonogramem
Hiszpańscy kierowcy ciężarówek i autobusów rozpoczną serię strajków od 28 października, domagając się lepszych warunków emerytalnych ze względu na niebezpieczny charakter ich zawodu – ogłosili w poniedziałek szefowie dwóch największych hiszpańskich związków zawodowych CC.OO. i UGT, które, jak twierdzą, łącznie stanowią 70% pracowników tego s
Unijny pakiet mobilności został ułatwiony, ale w niewielkim stopniu
Trybunał Sprawiedliwości UE uchylił przepis pakietu mobilności wymagający, aby pojazdy biorące udział w transporcie międzynarodowym były zwracane do kraju rejestracji co osiem tygodni.
Transport morski i lotniczy w Europie stanie się droższy ze względu na wymogi środowiskowe
Od 1 stycznia 2025 roku w UE wchodzi w życie ustawa FuelEU zobowiązująca przewoźników morskich do ograniczenia emisji gazów cieplarnianych na trasach wewnątrz UE i do/z UE.
PMI dla przemysłu w Chinach waha się od spadku do wzrostu
Wzrost produkcji przemysłowej przy niejasnych perspektywach popytu zewnętrznego i krajowego spowalnia czwarty miesiąc z rzędu. Zakrojone na szeroką skalę działania wspierające gospodarkę wprowadzone przez władze powinny w nadchodzących miesiącach pobudzić popyt krajowy w Chinach, jednak ich potencjalna skuteczność wciąż budzi wątpliwości.
Zwolni w Chinach i przyspieszy w strefie euro: prognoza OECD dla gospodarki światowej
Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju prognozuje, że światowa gospodarka wzrośnie w tym i następnym roku o 3,2%, i będzie wyższa od poprzedniej prognozy na rok 2024 wynoszącej 3,1%, ale nie zmienia prognozy na rok 2025.
Aktywność biznesowa w strefie euro spadła we wrześniu
Według wstępnych szacunków złożony indeks PMI wyliczany przez Hamburg Commercial Bank (HCOB) i S&P Global wyniósł w strefie euro minimum od ośmiu miesięcy 48,9 pkt po 51 pkt w sierpniu.
Otwarto nowe lotnicze połączenie cargo z Chin do Polski
Od początku października na tej trasie będzie obsługiwanych od czterech do sześciu lotów tygodniowo.