Wiadomości TELS

Z Chin do Europy fracht morski trwa średnio 3 miesiące

Z Chin do Europy fracht morski trwa średnio 3 miesiące

94 dni - to średni czas przewozu ładunków drogą morską z Chin do Europy. Przed pandemią było to mniej niż 60 dni.

Zagraniczny biznes transportowy "przejmuje" Europę

Zagraniczny biznes transportowy "przejmuje" Europę

Boom na zagranicznych przedsiębiorców w Europie rozpoczął się w maju, a z każdym miesiącem zarówno kierowców jak i firm transportowych z zagranicy wciąż przybywa. 95% przedsiębiorców, którzy założyli działalność w Europie, rozwinęło branżę transportową w swoim kraju.

Stawki morskie spadają. Do jakiego poziomu doprowadzi ten spadek?

Stawki morskie spadają. Do jakiego poziomu doprowadzi ten spadek?

Obecna wartość indeksu stawek Clarksons wynosi 246 punktów, czyli ponad cztery razy więcej niż średnia z 2019 roku. W minionym tygodniu indeks stracił jednak jednorazowo 26%.

Niemcy zajmują drugie miejsce na świecie i pierwsze w Europie pod względem utraty ładunków spowodowanych przestępstwami

Niemcy zajmują drugie miejsce na świecie i pierwsze w Europie pod względem utraty ładunków spowodowanych przestępstwami

Najnowsza analiza przestępczości związanej z handlem towarami w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki, przeprowadzona przez stowarzyszenie na rzecz bezpieczeństwa transportu TAPA, wskazuje, że zdecydowana większość strat w łańcuchu dostaw koncentruje się w 10 krajach.

Pojemność floty kontenerowej w 2025 roku ma wzrosnąć o 30% w porównaniu do okresu sprzed pandemii

Pojemność floty kontenerowej w 2025 roku ma wzrosnąć o 30% w porównaniu do okresu sprzed pandemii

Według Clarksonsa portfel zamówień na kontenerowce zaczął szybko rosnąć w drugiej połowie 2020 roku, a w połowie 2022 roku zbliżał się do 900 statków o pojemności ponad 7 mln TEU.

Niedobór kierowców w Europie wzrośnie o 40% w 2022 r.

Niedobór kierowców w Europie wzrośnie o 40% w 2022 r.

Według najnowszego raportu IRU, w 2021 roku w Europie pozostawało 425 000 wolnych miejsc pracy dla kierowców ciężarówek. W 2021 roku liczba takich wakatów wzrosła o 41% w stosunku do 2020 roku.

Moody's pogarsza prognozę wzrostu globalnego PKB w latach 2022-23

Moody's pogarsza prognozę wzrostu globalnego PKB w latach 2022-23

Moody's szacuje, że globalny PKB wzrośnie o 2,5% w 2022 r. i 2,1% w 2023 r. Wcześniej agencja spodziewała się, że w 2022 roku PKB wzrośnieo 3,1%, a w 2023 roku o 2,9%.

Linie lotnicze odwołują loty do wiosny

Linie lotnicze odwołują loty do wiosny

Braki kadrowe, strajki i ogólny chaos komunikacyjny zmusiły wiele linii lotniczych do odwołania zaplanowanych lotów.

Międzynarodowy drogowy transport towarowy w Polsce: eksport rośnie szybciej niż import

Międzynarodowy drogowy transport towarowy w Polsce: eksport rośnie szybciej niż import

Pierwsze półrocze 2022 roku było generalnie dość dobre dla przewoźników drogowych w Polsce. W okresie styczeń-maj br. z RP do krajów UE wyeksportowano drogą lądową 26392 tys. ton towarów, czyli o 10,1% więcej, niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Import z krajów UE wyniósł 22964 tys. ton - wzrost o 4,9%.

Wskaźniki gospodarcze w strefie euro przyjęły negatywne wartości

Wskaźniki gospodarcze w strefie euro przyjęły negatywne wartości

Indeks nastrojów gospodarczych w strefie euro (ESI) spadł w sierpniu do 97,6 pkt. Jeszcze w czerwcu dane zarówno dla strefy euro, jak i krajów UE znajdowały się w strefie dodatniej (103,5 i 101,8 pkt ), na początku roku wskaźnik ten znajdował się powyżej 112 pkt.

Największe porty Europy zmniejszają obroty kontenerowe z wyjątkiem Hamburga

Największe porty Europy zmniejszają obroty kontenerowe z wyjątkiem Hamburga

Całkowity obrót kontenerowy w czterech głównych portach skandynawskich - Antwerpia-Brugia, Rotterdam, Brema/Bremerhaven i Hamburg - był w pierwszych sześciu miesiącach o 4,6% niższy niż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Import z UE do Rosji rozpoczął się przez Kazachstan i Turcję?

Import z UE do Rosji rozpoczął się przez Kazachstan i Turcję?

Po 24 dniu lutego 2022 r. przepływ ładunków z UE do Rosji zmniejszył się o ponad połowę. Jednocześnie istnieją dane wskazujące, że Kazachstan i Turcja stały się punktami przeładunkowymi dla europejskich ładunków w drodze do Rosji. Czy nowe schematy logistyczne rzeczywiście zrekompensowały utratę bezpośredniego handlu między Rosją, a UE?

Przewozy towarowe nadal rosną, ale razem z nimi również obawy o przyszłość

Przewozy towarowe nadal rosną, ale razem z nimi również obawy o przyszłość

Od stycznia do czerwca przetransportowano w Polsce 289,3 mln ton ładunków - o 3,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Rosną zarobki w sektorze transportowo-logistycznym, ale spadają nastroje - wynika z raportu Głównego Urzędu Statystycznego na temat sytuacji społeczno-gospodarczej w Polsce w I półroczu 2022 r.

Światowy rynek linii lotniczych szybko się odradza

Światowy rynek linii lotniczych szybko się odradza

Globalny rynek lotniczych przewozów pasażerskich (mierzony w pasażerokilometrach, RPK) wzrósł w czerwcu 2022 r. o 76,2 % w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym - poinformowało w komunikacie prasowym Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych.

CTS zwraca uwagę na odwrócenie dynamiki globalnego rynku kontenerowego

CTS zwraca uwagę na odwrócenie dynamiki globalnego rynku kontenerowego

Dane serwisu statystycznego Container Trade Statistics wskazują, że światowy rynek kontenerowy zwrócił się w kierunku pozytywnej dynamiki popytu - głównie dzięki wzrostowi ruchu kontenerowego w Azji.

Spada popyt na przewozy kontenerowe, rosną zyski przewoźników

Spada popyt na przewozy kontenerowe, rosną zyski przewoźników

Globalny rynek żeglugi kontenerowej spadł w drugim kwartale o 2,3% w porównaniu z drugim kwartałem 2021 roku. Niepewność geopolityczna i przyspieszająca inflacja, spowodowana wyższymi cenami energii, nadal ciążą na nastrojach konsumentów.

Kryzys gospodarczy może przerodzić się w globalną recesję w 2023 r.

Kryzys gospodarczy może przerodzić się w globalną recesję w 2023 r.

Dyrektor zarządzający Międzynarodowego Funduszu Walutowego oświadczyła, że perspektywy dla światowej gospodarki "znacząco się pogorszyły" od kwietnia i, że nie może ona wykluczyć ewentualnej globalnej recesji w przyszłym roku.

Z powodu braków kadrowych w Europie są odwoływane loty

Z powodu braków kadrowych w Europie są odwoływane loty

Lotniska w Europie odnotowały rekordową liczbę odwołanych lotów. Jako główną przyczynę problemów kadrowych przedsiębiorcy wskazują pandemię: dziesiątki tysięcy pracowników zostało zwolnionych podczas pandemii koronawirusa, zaś powstałe wakaty obecnie są zapełniane z trudem.

Firmy europejskie rozważają wycofanie się z Chin

Firmy europejskie rozważają wycofanie się z Chin

Prawie co czwarta europejska firma działająca w Chinach myśli o wycofaniu swoich inwestycji z Chin i przekierowaniu ich do innych krajów - pisze Bloomberg powołując się na dane z ankiety przeprowadzonej przez Izbę Handlową Unii Europejskiej.

Stawki morskie dla kontraktów długoterminowych kontynuują rekordowe wzrosty

Stawki morskie dla kontraktów długoterminowych kontynuują rekordowe wzrosty

Pomimo znacznego spadku kontenerowych stawek spotowych (według indeksu Drewry są one już poniżej poziomu z ubiegłego roku), stawki frachtowe dla kontraktów długoterminowych na kontenery morskie biją rekordy od czterech kolejnych miesięcy i według analityków Xeneta wzrosły w czerwcu o 10% w porównaniu z majem.