Wiadomości logistyczne od TELS GLOBAL
Dwa największe europejskie porty zmniejszyły obroty kontenerowe
Obroty kontenerowe Rotterdamu – największego portu kontenerowego w Europie, przez który przemieszcza się około jedna trzecia wszystkich kontenerów przeładowywanych przez huby północnoeuropejskie – spadły w ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku o 1,4% do 3,6 mln TEU.
Taryfy za przewozy drogowe w Europie w ciągu roku prawie się podwoiły
Taryfy za przewozy drogowe w Europie rosną z roku na rok, ich spadek jest mało prawdopodobny, główne czynniki powodujące ich wzrost pozostaną z nami na długo.
Ładunki z Chin do Europy i Rosji są redystrybuowane według rodzajów transportu
W związku z nałożonymi sankcjami i początkiem restrukturyzacji łańcuchów dostaw uczestnicy rynku zaczęli mówić o trudnościach w wysyłaniu towarów koleją z Chin w tranzycie przez Rosję.
Ceny paliw osiągnęły poziom, przy którym „nie da się pracować”
Ceny oleju napędowego rosną w związku z obawami związanymi z globalnym kryzysem gospodarczym wywołanym konfliktem militarnym między Rosją, a Ukrainą.
Terminy dostaw towarów do portów Europy stale się wydłużają
Firma FourKites, która bada opóźnienia w łańcuchu dostaw, obliczyła, że czas dostawy towarów do europejskich portów wzrósł o 25% w porównaniu z danymi z 17 lutego.
Stawki frachtowe: aktualna sytuacja i prognozy
Stawki za przewóz ładunków wszystkimi rodzajami transportu są niestabilne, w większości rosną. O aktualnym stanie rynku, przyczynach wzrostu stawek i prognozach na najbliższą przyszłość można się zapoznać czytając skonsolidowane informacje eksperckie.
Cofnięcie dotacji nie wpłynie na transport kolejowy kontenerów z Chin
Chińska gazeta Global Times (Huanqiu shibao) opublikowała wyniki ankiety przeprowadzonej wśród uczestników rynku kolejowych przewozów kontenerowych na temat możliwego zniesienia rządowych dotacji na przewozy eksportowe.
Kolej plus morze – stabilny trend alternatywnego transportu ładunków
W obliczu poważnych problemów na transoceanicznym rynku przewozów morskich (wzrosły koszty i czas dostawy, a ich dokładne prognozowanie stało się niemożliwe) rozwija się rynek przewozów multimodalnych w połączeniu z koleją i „morzem krótkim”. Wzrasta przepływ towarów z Chin do Europy przez porty Morza Bałtyckiego.
Jak ocenić, że dana spółka jest wiarygodnym partnerem biznesowym
Według tego rankingu TELS Polska (oddział międzynarodowej Grupy TELS) w 2021 roku uplasowała się na 94 miejscu z 4733 uczestników.
Logistyka w segmencie automotive, okres pandemii
W 2019 roku odbył się wywiad z szefem projektu Automotive TELS, w którym zastanawialiśmy się nad pytaniami: czym jest rynek transportowy dla motoryzacji, kto może być podwykonawcą logistycznym na tym rynku i w jaki sposób dostać się do tej puli? Dziś kontynuujemy rozmowę i zastanawiamy się, jak zmienił się rynek logistyczny w segmencie transportu dla producentów samochodów w ciągu ostatnich dwóch lat i w jaki sposób mogą się w tym segmencie rozwijać operatorzy logistyczni.
Dwie trzecie kontenerowców spóźnia się średnio o 7,6 doby
Według danych Sea-Intelligence, w sierpniu br. wskaźnik przestrzegania przez linie żeglugowe harmonogramu rejsów spadł do 33,6% - nowy anty-rekord. Na przeciągu roku wskaźnik wahał się w granicach 35-40%.
Przeciążenie infrastruktury: zatory pociągów kontenerowych
Na granicach z Chinami i Europą gromadzą się pociągi kontenerowe, poinformował serwis prasowy spółki „Russian Railways Logistics”.
Transport kolejowy pozostaje 3,5 razy tańszy niż transport morski
W 2021 r. kolejowy ruch kontenerowy z Chin do UE z wzrósł półtorakrotnie w porównaniu do roku ubiegłego.
Europejski rynek transportu drogowego pokona poziom sprzed pandemii
W 2021 r. wartość europejskiego rynku transportu drogowego wzrośnie o 8,6% w porównaniu do 2020 r. i przekroczy poziom sprzed pandemii o 2,2%, podaje się w raporcie Transport Intelligence.
Stawki za transport drogowy w Europie rosły przez pięć kwartałów
Średnie stawki frachtu za przewóz drogowy w Europie w trzecim kwartale 2021 r. wzrosły o 2,9% w porównaniu do rok poprzedniego.
Koszt frachtu lotniczego wzrósł prawie trzykrotnie od początku roku
Według brytyjskiej firmy Air Charter Service wysłanie jednego towarowego Boeinga 777 z Azji do Ameryki Północnej kosztuje teraz około 2 mln USD. Dla porównania, przed pandemią górna granica ceny takiego lotu wynosiła 750 000 dolarów.
Pakiet Mobilności podniesie stawki w 2022 r.
Według wyliczeń dużych firm transportowych w Polsce, w związku z wdrażaniem kolejnych etapów Pakietu Mobilności, koszt transportu wewnątrz europejskiego może wzrosnąć średnio o 30%.
Zmieniające się priorytety: terminowość jest „droższa niż złoto”, wielu dostawców jest lepszych niż jeden
Centrum Innowacji Łańcucha Dostaw Uniwersytetu Auburn przeprowadziło badanie poświęcone strategicznym zagadnieniom logistyki zaopatrzenia i importu „Logistyka 2030”. Według sporządzonego raportu, ciągłe przerwy w dostawach, niedobory tonażu i sprzętu zmuszają firmy do zmiany priorytetów w systemach zarządzania łańcuchem dostaw.
Wzrost cen paliw stymuluje wzrost stawek ze strony polskich przewoźników
Wysokie ceny paliwa w Polsce to w dużej mierze efekt połączenia relatywnie drogiej ropy naftowej i utrzymującego się od marca 2020 r. słabego kursu złotego.
Wzrosły stawki na przewozy lotnicze z Chin
Stawki za wyczarterowanie samolotu towarowego wzrosły do 1,5 miliona USD za lot w jedną stronę, w skutek wzrostu ograniczenia możliwości przewozowych nasilających się w szczycie sezonowego zapotrzebowania/